Pages

adverlts

advertlets

Friday, August 12, 2011

Pil perancang boleh didapati tanpa pembayaran pada tahun 2013...?!



Tajuk ni mungkin macam tak masok dek akal...tapi ini la hakikat sebenar yg akan berlaku kat negara kita yg tercinta ini la...jdk kalo ade sesuatu tindakan dari kerajaan...rasenye anak2 remaja kita akan hancur dimamah kejahilan....jdk renung2kan lah rumusan yg telah dibuat yg dikumpul dari sumber yg bername internet....


Dalam usaha penting ini Isnin lalu, Jabatan Kesihatan dan Perkhidmatan Manusia (DHHS) diberi mandat bahawa syarikat insurans memberikan perlindungan penuh untuk pelbagai perkhidmatankesihatan pencegahan wanita, termasuk kawalan kehamilan.

Perkhidmatan ini akan disediakan untuk wanita tanpa permulaan bersama-gaji 1 Januari, 2013.Label kesihatan pencegahan telah diperluaskan juga termasuk kaunseling keganasan rumah tangga, pemeriksaan bagi kencing manis semasa mengandung, payudara sokongan penyusuan,dan kaunseling HIV dan STD.

Kemasukan kawalan kelahiran dalam pakej, bagaimanapun,telah menimbulkan beberapa bantahan daripada kumpulan-kumpulan sosial konservatif dan agama. Tetapi di bawah kaedah-kaedah baru, institusi agama akan dapat memilih untuk keluar daripada peruntukan pencegahan hamil bebas. DHHS Setiausaha Kathleen Sebelius berkata hari Isnin bahawa kerana kawalan kelahiran adalah dadah yang paling biasa diberikan untuk wanita, tidak memberi perlindungan penuh "akan seperti tidak menutup serangan selesema."

Pengumuman DHHS datang sejurus selepas panel di Institut Perubatan mengeluarkan syor bahawa perkhidmatan kesihatan reproduktif bagi wanita perlu disediakan tanpa sebarang kos tambahan kepada pesakit. The Associated Press menerangkan bagaimana langkah itu akan memberi kesan kepada kos penjagaan kesihatan keseluruhan.

jdk kesimpulannya akan berbunyi begini....

~Walaupun perkhidmatan pencegahan wanita baru akan bebas daripada apa-apa caj tambahan kepada pesakit, seseorang perlu mengeluarkan wang pembayaran. Kos akan merebak dikalangan orang lain dengan insurans kesihatan, menyebabkan premium lebih tinggi sedikit.Yang boleh diimbangi sedikit dengan penjimatan daripada penyakit yang menghalang, atau kehamilan yang dirancang untuk mengurangkan sakit apa-apa kesan kepada ibu dan bayi.~

No comments:

Post a Comment