Pages

adverlts

advertlets

Monday, February 7, 2011

aku ada impian...(1)


aku nie memang banyak impian sebenarnye(angan2 taik ayam je) seperti belanja ibu bapa saya utk megerjekan haji,nak jdk penggoreng gitar yg hebat,pelumbe drift profesional, miliki umah besau, dan yg selalu bermain di fikiran saya ialah utk mencantikkan rumah kampung saya yg terletak di parit jawa,parit bulat,muar,johor....cam gini citenye...rumah itu kepunyaan atok saya yg masih lagi hidop...berumur 83 kalo tak silap..rumah tu ditinggalkan kerana arwah nenek saya telah sakit dan dibawa ke hospital melaka...tak lame kemudian meninggal dunia...kemudia atok saya kembali ke kampung tetapi tak lame sebab sakit...
atok saya sakit lutut kerana jatuh....dan dari hari itu rumah tersebot ditinggalkan....da dkt 5 tahun kot...hahah...dan skrg rumah tersebot seperti (umah antu pon ade gak...ajak uncle seekers pon ok gak nie) nak roboh mencium bumi....sayang betol umah tu....banyak kenangan tu....memang best..tpi skunk tinggal kenangan...berikut adalah gambonye:

yg ie belah depan rumah....dulu cantik...mase zaman 80-an..umah nie je yg ade tinggap kaca kat kampung tu....


bilik nie besau...memang best...tpi skunk nak jalan pon kene hati2...al maklomlah rumah lame....da nak roboh...


yg nie tingkap kat belah ruang tamu.....tinggal kenangan je la...langsir pon da beruban...hhahaha


yg belah kanan tu simen tapi da abis tumbuh rumput....simen pecah.....yg belah kiri tu jamban dan bilik air....ingat lagi dulu nak berak kene bawak baldi sebab takde paip air....heheh....mlm2 nak buang air seram gile bebal..


yg nie dapur...memang luas dapor nie....sebelom ditinggalkan ade penah buat zink baru..tapi tu la...takde org duduk...abis ranap....


itu la impian aku yg paling besar skali....harap2 dpt aku laksana kan...INSYALLAH....

p/s:nak tau kenapa aku buat entri pasal impian nie.....sebab aku nak memang hadiah wooo...memang best...



No comments:

Post a Comment